10 najgorih navika po vaše zube

Perete i čistite zube sa koncem redovno i viđate svog zubara dva puta godišnje za profesionalno čišćenje i kontrole. Bravo za Vas! Higijena zuba i njeno marljivo održavanje je veoma važno za zdrav osmeh. Ali za sve Vaše pozitivne napore, možda radite druge stvari u svom svakodnevnom životu koji ugrožavaju život Vaših belih bisera!

Ovde je navedeno 10 navika koje mogu izazvati ili trenutnu štetu Vašim zubima (kao što je pucanje) ili oštećenje tokom vremena (kao što je erozija zaštitne emajlire zuba ili povlačenje desni).

Korišćenje pogrešne četkice za zube

Korišćenje četkice za zube koja je previše tvrda može da utiče na povlačenje desni ili abrazivnu štetu površini zuba. Soft, multi-resama četkica je idelna.

Previše jako i često trljanje zuba

Čak i sa pravom četkicom, možete oštetiti Vaše zube i iritirati Vaše desni tako što previše jako trljate zube. Lagano trljanje je sve što je potrebno da bi se eliminisale bakterije na površini Vaših zuba. Pitajte Vašeg zubara da Vam objasni pravu tehniku pranja zuba, ako niste sigurni. Pranje previše često može uticati na oštećenje zuba tokom vremena. Dva puta dnevno – ujutru i uveče – je sasvim dovoljno.

Takođe, pranje zuba odmah nakon jela može da erodira emajliru zuba, koja je već oslabljena usled hrane i pića. Sačekajte barem 30 minuta nakon jela.

Grickanje noktiju

Ova nervozna navika povlači sa sobom “parafunkcionalne” (izvan normalnih) sile ujedanja koje mogu pohabati zube i uticati na pojavu malih pukotina.

Škrgutanje i pritiskanje zuba

Bruksizam, zubarski termin za škgutanje zubima kao i pritiskanje vilica, povlači sa sobom sile ujedanja koje utiču na slabljenje zuba, pukotina, pomeranje zuba, bol vilice ili druge simptome. Ovo se često dešava dok ljudi spavaju, noćna proteza može da pomogne u ovom slučaju.

Žvakanje leda

Neki blenderi imaju specijalne noževe da seku i led, zamislite efekat ako uradite isto sa Vašim zubima! Sila koja je potrebna za Vaše zube (i vilicu) da razbije zaleđenu vodu je mnogo veća nego što su Vaši zubi dizajnirani da izdrže.

Korišćenje zuba kao alatke

Zubi su dizajnirani za jelo, ne za kidanje etiketa sa odeće, otvaranje kesice pereca ili za skidanje čepova. Pogrešno korišćenje Vaših zuba je recept za pukotine i druga oštećenja.

Vođenje sportskih aktivnosti sa kontaktom bez štitnika za zube

Štitnici za zube su važni segmet opreme atlete koji mogu da zaštite Vaše zube od udaraca na licu i na glavi i da smanje rizik razbijanja ili gubljenja zuba, posekotina usana i drugih šteta.

Suva usta

Pljuvačka je veoma važna za vaše oralno zdravlje, jer ono neutrališe emajlirska štetna kiselina i sadrži minerale koje ojačavaju emajlir. Suva usta povećavaju rizik erozije emajlira, pojavu šupljina i zadaha.

Slatka jela i pića

Slatka jela i pića povećavaju rizik propadanja zuba. Šećer i ugljeni hidrati (koji se pretvaraju i šećer) su omiljeno jelo za određene oralne bakterije, koje proizvode kiselinu koja stvara šupljine na zubima. Svakodnevna kafa ili gazirani sok itd.

Kafa i sok

Kafa i sok- regularni ili dijetalni – sadrže veliku kiselinu. Pijuckanjem ovih pića tokom dana kupa Vaše zuba sa kiselinom koja šteti Vašim zubima i ne da šansu vašoj pljuvački da je neutrališe.

Tags:
Share:
Mirela Cvjetković
English